Selasa, 6 Januari 2009

NIKMATNYA KASIH SAYANGMU....

bismillahirahmanirahim..

sebagai hamba Allah yg MAha PErkasa..aku berserah diri padaMu. segala hidup dan mati ini hanya untuk Mu wahai kekasihku..
selawat dan salam keatas Rasulullah SAW. sunnguh aku menyintaimu rasulullah..andai kau masih disini, sudah tentu kau tangisi atas perihaL umat yg semakin tenat dengan cinta dunia dan takutkan mati.

segala Puji bg Allah yg Maha Sempurna..hari yg terlalu indah untuk kugambarkan pada hari ini setelah diri diulit derita batin dan sengsara nya ketandusan iman..
nikmat mana lagi harus ku syukuri selain perasaan syahdu dan indah bersamaMu tuhanku.

indahnya dan nikmatnya sapaan Mu. puasa yg membawaku berada puncak syukur yg tinggi.kemudahan dalam melakukan ibadah, merasa dekat dengan org2 yg menyintaiMu..setelah sekian lama, kutemui kembali rasa ini.

terima kasih sahabat sekalian, kerana sudi berada bersama ku dalam mengharungi mehnah dunia yg kejam dan tipu daya ini. sungguh aku benar2 menyintai kalian! kalian lah yg banyak mendorongku agar tetap tabah hadapi masa depan yg aku semakin kabur dengannya. bersama tarbiyah dan harapan untuk ummah yg tidak jemu2 kalian sogokkan. ya Allah. nikmat apa lagi yg kuimpikan? selain daripada kemanisan iman yg berpanjangan..

dalam keterpaksaan aku, aku melangkah setapak lagi menadah harapan agar Tuhan yg Maha agung menerima aku seadanya. dalam kecacatan iman dan sahsiah rendah milik aku yg hina.dosa lalu kutinggalkan jauh2 kedalam lautan gerhana. derita semalam ku kutip halus2 bersama titisan air mata yg sudah saban hari tumpah menyimbah jiwa yg lara.

peristiwa semalam ku ganti dengan kasih sayang ilahi dan ukhwah sahabat dan sahibah.andai ku masih punya semalam pasti kutidak kehilangan semua ini.hanya Dia yg mengerti hati milik aku yg semakin nipis ruang nya untuk Tuhan teragung. kugagahi menangkis nafsu yg memburu. kuamati ayat2 suci Nya. bersama segalah doa ku harap tidak pernah berputus asa..

Ibu ayah, ku sering medoakan kalian agar syuga milik kita. kasih syg dan pengorbanan kalian xmampu kubalas. aku bukan anak kalian yg dahulu. aku semakin ghairah mengejar nafsu. doakan aku selalu.agar kembali padamu seperti dahulu..aku merindui kalian...

bonda, hari ini, ku tangisi dan sesali. air tangamu menyuap aku makanan.namun aku? tergamaknya aku menyerahkan diriku pada kecelakaan..ayahanda ku tercinta.tubuhmu mendakapku lantaran menghilangkan kesejukan dipagi hari. sapaan syahdu mu mengalunkan alunan merdu Al-Quran kitab mulia untuk aku dalami dalam hati..tpi ayah? bicaraku ini lah yg melontar aku dalam tipu daya dunia yg selalu ayah pesan untuk kujauhi..

hari ini, kumelangkah lagi. bertatih menuju Tuhanku. robek jiwaku menahan darah merah yg merona di jantung hadiah Mu. aku kembali lagi Tuhan...meratib tasbih senja yg kugalas semalam. untuk kupersembahkan sebagai titip2 keinsafan ku sebagai hamba yg berdosa..

terima kasih Tuhanku. secebis cahaya bahagia membias diwajah suram ku. membenih iman yg mekar dalam hati yg bersih..

ya Allah, bantulah aku dalam istiqamah terhadap tarbiyahMu. jadikan aku ini redho terhadap apa sahaja ketetapanMu padaku..sungguh aku berserah padaMu..aku lah hambaMu yg dulu pernah mngingkari janjiku...terimalah aku...........

0 nice comments:

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template