Jumaat, 9 Januari 2009

masihkah kau ingat.........

segala puji bg Allah tuhan yg Maha Kuat dan Maha Agung..hanya Dia yg mengetahui hikmah disebalik setiap kejadian yg diizinkanNya..

ngeri, takut, resah, gelisah melihat gambar2 saudara kita dipalestin. "Israel melampau!" kata kawan sy. sedikit hairan dan ajaib. dia dulu tidak pernah pula membicarakan tentang dunia luar dengan sy. tiba2 melihat gambar dan berita ttg palestin di surat kabar, merah padam mukanya, marah. alhamdulilah...merasa marah itu adalah perasaan yg patut. merasa cinta dan kasih kepada mereka di Palestin.ternyata Israel mmg sgt melampau. masakan sahabat sy tadi merasa mereka begitu.

solat, teringat Palestin, makan, teringat Palestin, bicara sahaja ttg Palestin. kesannya sungguh terasa..doa tidak putus2 untuk mereka..semoga mereka tetap dan semoga semangat mereka menjadi inspirasi buat kita dalam berjihad.dan hancurkan Israel!!

"ko tau, aku semalam kagum sekejap dengan Ukranian. diorg buat demo membantah kekejaman Israel di Kiev." sepupu sy di Ukraine meluahkan perasaannya di YM.

"mmg patut pn shu. kata pegang sgt "freedom of Religion". suka hati mereka sahaja nak bedil manusia. bayangkan org buat pada mereka begitu?"

"bagi aku semua nya Islam. xpayah nak bangsa2 ni. nationalism apa ntah. tpi org seagama sendiri pn nak dengki"...

dunia sekarang, zionism semakin menular dalam diri ummah. perancangannya bukan sekejap. dah berpuluh2 tahun. sejak dari zaman Salahuddin Al-Ayubi ketika perang Salib untuk mendapatkan Palestin juga.

"belajar dengan hati..hati penting. hati perlu bersih, yakin setiap yg berlaku ada hikmah. redho lah.belajar sejarah dan peristiwa pun dengan hati. bukan tengok dan amik tahu cmtu je.' kak Ida sengaja menekan suara agar kami tahu apa yg pentingnya halaqah kali ini.

umat Islam kini ingat lagikah pada asal usul kita? dari Nabi Adam sehingga kedatangan rasulullah penujuk kebenaran, Khalifah,Umayyah, Abbasiyah dan Uthmaniyah sehingga Islam jatuh terus di tangan Kamal Atartuk?

ingat...belajar sejarah dengan hati. org2 Palestin mempertahan kan Palestin kerana sejarah.zionisme menular juga kerana sejarah.

dalam paper baru2 ni, Rusia bimbang remajanya semakin melupakan Tembok Berlin yg banyak memberi kesan pada org mereka terdahulu. kenapa? sebab lupa sejarah.dan itu lah yg disigokkan oleh zionis pada Umat Islam sekarang. kalau dulu "org Islam" sekarang, "org Malaysia". sehingga yg Islam datang minta bantuan pn, tidak dihiraukan kerana dia datang dari negara lain. itulah nationalism yg disogokkan zionis.semua tu dah bertahun dirancang supaya umat Islam jauh daripada Al-Quran dan hadith. jauh dari sejarah Islam. jauh dari syariah. semua tu sebab tidak baca dari hati. tpi dari mata dunia yg menipu.

carilah hati..ketika kita solat, ketika baca Quran dan mengingati mati.

mula dari harini, letakkan dalam hati untuk benar2 melihat dengan iman. buat apa pun fikir, adakah Allah suka semua ni?jika Allah suka, buatlah. jika tidak, jangan buat. xrugi pun.

andai datang ujian, lihat dengan hati. yakin Allah sahaja yg mengetahui. kalau xjadi cmni, mgkn kita xjadi lebih baik. Allah itu Pencipta yg Maha Pengasih dan Penyayang. Dia tahu apa yg tidak mampu oleh hambaNya dan apa yg mampu.

"mujahadah itu indah, tapi susah"..


"kemudian Dia menyempurnakannya dan meniupkan roh (ciptaanNya) kedalam (tubuh) nya dan menjadikan pendengaran, penglihatan dan hati bagimu, (tetapi) sedikit sekali kamu bersyukur" As-Sajadah:9

betapa Allah mengulang2 perkataan yg melambangkan betapa pentingnya hati, pendengaran dan penglihatan..namun kerana hati yg tertutup, kita jadi org yg tidak bersyukur..semoga yg terbaik di sisi Allah untuk kita...

1 nice comments:

HafizuddinPirus on 13 Januari 2009 pada 9:15 PG berkata...

Ya mari kita boikot prodak Israel!^_^

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template