Jumaat, 2 Januari 2009

MASIH PALESTIN

bismillahirahmanirahim..
segala puji bg Allah, Tuhan yg Maha sempurna. yg Maha Pengampun, Yg Maha Indah dengan setiap ciptaanNya. semoga hati2 kami terbias cinta hakiki Mu.semoga hati2 kami hanya menangis kerana syukur dan berharap keampunanMu..sungguh, tiada apa yg lebih berharga daripada merasa kehadiranMu dlm hati kami..

sejak ini peristiwa di Palestin kembali menggamit memori. bukan lah tidak pernah ingat langsung. namun kisah nya semakin duhimpit derita dan sengsara. tadi baca blog seorg sahabat. dia menceritakan betapa hati nya juga merasa kesedihan kerana kehilangan ramai saudara kita di Palestin. malah juga di mana2 sahaja.

sy juga merasa perkara yg sama. rumah dan keluarga yg dicintai musnah tanpa sebarang kata. kemanusiaan hilang sekelip mata. kdg2 kita terfikir.mengapa Allah tidak terus membantu mereka. mereka itu umat islam yg sejati.

beristighfarlah sahabat. mereka itu saudara kita. dan mereka itu ujian bagi kita. Allah mahu menguji kita. adakah kita mahu membantu. adakah kita merasa dan mengambil iktibar daripada apa yg terjadi.

semalam sy lihat video conference ttg pembantahan pembunuhan terhadap rakyat Palestin. org2 ini adalah bukan Islam. mereka bercakap ttg hak beragama dan kedamaian dunia. ade juga yg mengutarakan pendapat bahawa masa depan dunia terletak ditangan remaja dan belia. mereka bimbang sekiranya satu hari nnti sekelip mata sahaja dunia berubah kerana pmberontakan dan naiknya semangat org Islam. subhanallah. hanya Allah yg tahu..

sorg sahabat sy kata: kita boleh kalahkan yahudi dan nasara. Allah telah letakkan perasaan gerun dalam hati mereka!! kita mesti perangi mereka!..

betul sahabatku. namun janji Allah itu adalah ketika umat Islam tidak cintakan dunia dan takutkan mati..

dua perkara ini ada disebutkan dalam hadith nabi..

marilah kita muhasabah diri. tarbiyah lah hati agar merasa tidak selesa dengan dunia yg sementara ini dan merindukan akhirat yg abadi. tanamkan dalam hati agar rindukan syahid serta jadikannya cita2 kita yg tertinggi. insyaallah..

semoga Allah bantu kita. amin............

buat diriku yg selalu alpa, kembali lah pada Allah..

0 nice comments:

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template