Rabu, 29 Oktober 2008

bukan cinta yg dikejar, tetapi akhlak indah persis wanita solehah..

Dari jauh dia sudah tersenyum lebar..hampir tergopoh gapah mendapatkan aku.. "aduh, penatnye sha..camner exam awak tadi? best tak?" dia bertanya. nampak berseri dengan kurung warna merah jambu ditubuh..lesung pipitnya semakin dalam bila dia tersenyum.." awak ni ida, kalau ye pun, rehat la dulu..macam org kene kejar. mesti ada citer best ni.." aku menduga. sememangnya sahabatku yg ini, sentiasa ceria. tangisnya ceria, dukanya ceria, yg gembira, lagi lah ceria. "awk ni macam tahu je. hehe..sebenarnya kan...saya...hehe.." dia senyum panjang. macam sampai ketelinga. geli hati melihat dia begitu. "asal? jumpa kekasih hati ke? atau Suhaimi inteam dh terima awk jadi isteri nombor 2 dia.." aku mengusik..si ida ni, rasanya artis nasyid, mmg dia suka. bila diorg dh kawin, mulalah frust. tapi frust sekadar cmtu je. xdelah nangis2..maklumlah..cinta xberbalas..macam2.. (^_^). "awk ingt is? dia pernah jadi committee waktu pesta konvo haritu..awk ingt x..yg comel je. pendiam.." aku menongkat dagu, cuba mengingat kembali.." is..is..is...hm..budak engineering ke?" "ha'ah!! pandai pn awk..awk tahu kan dia kawan ngn sy..tapi sy nk bgth awk..yg dia......hehe..dia...." ish!! budak ida ni..itulah dia. cakap teragak-agak..rasa geram bila kena teka-teka.." cakap jelah sayangku..dia lamar awk ker?" aku terpaksa teka walaupun tekaan itu macam xsesuai dengan ida yg agak kebudak-budakan tu. ida membetulkan kerusi, mahu betul-betul mengadap aku dihadapannya. sambil mengalihkan beg kesisi, kulihat wajahnya berubah serius.kenapa plak la budak ni..biasa xmacam ni. xkan aku salah cakap kot. "kenapa ida? sy salah teka ke?" aku bersuara memujuk. walaupun dia bukan perajuk.."sha, sy rasa terharu dan bersyukur sgt. selama ni sy kejar lelaki yg baik. walaupun sy xpernah couple dan meluahkan perasaan sy, tapi semua itu agak menganggu hidup sy. sy bimbang andai tiada raja penghias hidup sy nanti..." aku mendekatkan muka. ingin mendengar lagi.."sha, selama ni ada org yg tunggu sy..dan dia mmg seorg yg baik..sy betul-betul xsangka.." hm...aku cuba memahami gelodak perasaan yg ida alami ketika itu.."habis masa sy berfikir, berkawan ngn bukan2 org, habis duit dan waktu..sy rasa macam xlayak untuk org yg setia macam is.."aku genggam tangan ida. aku nmpak wajahnya benar-benar berlainan dari biasa. "ceritakanlah ida pada sy.. apa yg menyebabkan awak rasa cmtu. dan apa yg berlaku.." citerlah..sy xpernah tgk awk begini.." dia mula mengangkat wajah..merenung aku."sha, benarlah kata-kata.... SAMBUNG....

0 nice comments:

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template