Rabu, 11 November 2009

Salahkah si pendosa itu mendapat lelaki baik??



Bismillahirahmanirahim...
segala puji bg Allah yg Maha Mengetahui serta Maha Penyabar dgn karenah hamba2NYa..

pagi yg indah untuk ditatapi..namun, hati masih gundah..fikiran terus berputar..salahkah dia mendapat suami sebaik aliff (bukan nama sebenar)? bimbang saya dipersalahkan bila menjadi org tengah buat sahabat tercinta. ahh..dia itu baik. yg berbeza adalah masa silamnya..

subuh itu, kami berjemaah. tidak pernah2 dia bangun awl untuk bersolat subuh. jadi, inilah masanya! saya menangkap maksud subuh itu. ada hati yg sedang lembut untuk didekati. mgkn baru mengenali saat itu, saya banyak bertanya perasaannya dipagi itu.

sungguh! dia asyik menitiskan air mata. kesal, sedih, bercambur dgn gembira yg saya kira tidak lah sebanyak sedih itu. "saya putus tunang kak. saya xleh lupakan dia..dah banyak kami buat perkara bersama"..dia membisik perlahan. namun, sayup2 saya masih dapat menangkap luahannya.

lama2 selepas itu, kami jadi semakin rapat. mgkin kerana sikapnya yg peramah, buat kami jadi mudah mesra. banyak cerita nya saya tahu. cerita dosa dan pahala. dosa? itu dulu! sekarang dia wanita yg baru. dia mahu, terlalu untuk jadi seorang muslimah..yg dipandang mulia oleh manusia. dia mahu dibimbing dan mahu disayangi kerana Allah..

ada seorang jejaka sedang mengintai baitul muslim. dia meminta saya dan seorang lagi sahabat untuk jadi org tengah. ada beberapa orang yg saya kira2 boleh jadi calonnya. tapi entah mengapa akhirnya, kerana tiada yg bersedia, hati saya terdetik untuk beri wanita ini. sungguh! untuk sebuah keinginan aliff si daie hebat itu, wanita ini tiada apa2. dia ibarat wanita yg kosong. namun dia pernah mengikuti tarbiyah. pernah memakai tudung labuh wlu dia bukan sekolah agama. dia pernah semua itu. cuma hanya kerana kesedihan yg terlalu, dia pulang kejalan lama. tapi sekarang, dia mahu berubah. dan sudah berubah. salahkah untuk nya dapat lelaki sebaik aliff??

hati masih tertanya. moga2 segalanya yg terbaik. saya serahkan saja pada Allah..kerna yg mengizinkan semua perkara terjadi, adalah Allah....

4 nice comments:

Teratai Biru on 14 November 2009 pada 8:50 PTG berkata...

~salam...

~x salah. siapalah kita ini untuk menyatakan org itu salah, org ini betul...

~org yg penah berbuat silap dan sedar yg dia penah wat silap itu lebey baguih drpd org yg sentiasa berbuat baik sambil menyangka dirinya asyik berbuat baik.

~aha. tumpang lalu ye.
~salam ziarah.
~nice sharing. hidayah Allah mahal kan...

shahadah berkata...

wasalam teratai biru...thnx for sharing..that's why sy teruskan niat. so, at least, kurg sikit rasa bersalah bila ada org support. hehe..salam ukhwah buat mu.. terima kasih (^_^)

nur_mirwana berkata...

salam ziarah... lme rsenye x berkunjung... byk info2 br yg b'manfaat. ttg cite ni, rsenye x salh utk wanita itu memiliki cinta seorg lelaki yg baik. kerna segala yg berlaku ketentuanNya. ad hikmah bg wanita tersebut yg sdg cbe meniti kembali jln2 indah sbg seorg muslimah..
pnjg lak..hehe..

shahadah on 15 Disember 2009 pada 3:50 PG berkata...

wasalam nur_mirwana..
hehe..lama sungguh dirimu berdiam diri..betul la tuh apa yg dikatakan..Allah lihat pada usaha..moga2 dipermudahkan..hehe

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template