Isnin, 2 Mac 2009

Palestina Tercinta Semangatmu Pemangkin Jihad kami

Bukan aku tidak tega mahukan takwa tertanam dijiwa
bukan aku tidak ingat tentang perjuangan sebagai seorang daie dan hamba Nya
bukan aku lemah terpaksa mengharungi sisa hidup ini di kaki seorang hamba
bukan aku tidak sedar kemurkaanNya tempias dosa kita
bukan aku tidak gagah melawan bahana nafsu durjana

tapi aku leka mewarnai dunia yg sementara
sengaja membina benteng2 ketidak resahan di sudut2 waktu yg masih tersisa
menggali lubuk2 hina di tepian lorong2 syaitan penderhaka
memalit luka di di bahu amanah yg akan ku bawa keneraka
memadam indah nya pahala yg pernah ku tempah
hanya kerana sebuah kesenokan sementara

aku dan Palestina
rindu ku padanya
perjuangan yang menerjah nafsuku tersadung di bata2 mainan mereka
membuah cinta merona merah dalam jiwa yg lara

aku dan Palestina
kini bukan lagi terhadap dunia
tetapi sebuah impian membina istana bahagia
di hujung sebuah kehidupan sepi milik Ilahi

" Di Gabal Golam, kehijauan tidak lagi
menjadi kehijauan
rumput hijau, tanah lembah, sumber air
tanah Al-Quds menjadi rebutan
bedilan di Hebron
saban malam terus berdentum dengan
bedilan. bandar Rabat diserkup kemusnahan

dunia semakin sakit. umat Islam mesti bangkit!"
(cerpen Esprit De Corps-Biarkan Aku Jadi Orang Palestin)



Buat serikandi perjuangan~~


"wahai isteriku, penyejuk mataku, yang aku kasihi kerana Allah,

apa khabar iman di hatimu? duhai isteriku, ingatlah saat hati diuji, diulit pilu, iman mu diduga, masalah datang bertimpa. bersyukurlah wahai kekasih hatiku kerana Allah sedang melihatmu dengan pandangan Rahmat-Nya, menguji cinta hambaNya, samada hambaNya yg terpilih itu ingin kembali semula kepada Rabb nya, mengadu pada Nya, atau memilih manusia sebaliknya untuk mengubat hati. Wahai zaujahku, jadikanlah Allah sbg tempat mengadu yg aula. kau tidak berseorangan isteriku. kembalilah padaN ya"

(cerpen: Mawar Itu- Biarkan Aku Jadi Orang Palestin)

0 nice comments:

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template