Jumaat, 27 Mac 2009

Alwahy Enjin Pencarian Bercirikan Islam


Sumber: INFO TO YOU

assalamualaikum sahabat semua. saje nak kongsi satu perkara. sy amik ni dari blog sahabat sy Rahman. so kalau sahabat2 nak tahu tips2 blogging, earning, Islam, Web, petua, komputer, Kesihatan, Teknologi, Iklan atau apa sahaja, leh la gi kat blog INFO TO YOU ni. best sgt. check out guys! MySpace


Alwahy adalah enjin pencarian seperti Google, Yahoo dan lain-lain enjin pencarian yang ada. Tetapi Alwahy ini lebih kepada Islam. Semua isi kandungan yang ada di dalamnya adalah mengenai dunia Islam. Sangat bagus kepada mereka yang mengikut perkembangan, Politik, Sosial dan sebagainya yang berkaitan dengan Islam. Fungsi-fungsi yang ada di Google semuanya ada disini seperti Web, Images, Audio, Video dan News. Selain itu ia juga menyediakan Email percuma. Saya sudah pun mendaftar emailnya, ini email saya rahmanbashri@alwahy.com (emel kawan sy..korg jgn salah sgka pulak.sy copy dri dia dengan permission). Tagline untuk enjin pencarian ini adalah "The Moral Engine".

Keistimewaan enjin pencarian ini adalah, setiap keputusan carian anda ia akan memaparkan sekali thumbnail website tersebut.

Saya ada cuba periksa enjin pencarian ini berasal dari mana, saya ingat ia pasti dari tanah arab, tetapi selepas periksa IP address Enjin pencarian ini, ia berasal dari California, Amerika Syarikat. Mungkin komuniti Islam disana yang menubuhkan Enjin pencarian seperti ini. Apa-apa pun tahniah kepeda mereka.

8 nice comments:

Unknown on 27 Mac 2009 pada 9:14 PTG berkata...

salam...tak..nuffnang akan effect kalau ko guna ads dari malaysia sahaja..macam advertlets dan gokita...sebenarnye bukan effect ape, cuma ko tak dapat kelebihan ahli glitterati je...sama-sama...

Unknown on 27 Mac 2009 pada 9:15 PTG berkata...

terima kasih...promote aku nye blog...aku hargai tu...thankz again my friend...

zahidzuhri on 27 Mac 2009 pada 11:31 PTG berkata...

terima kasih atas perkongsian. Inilah yang kita nanti2kan,dengan adanya search engine bercirikan islam ini,harap boleh menyaingi search engine lain yang kurang islamik. Mungkin satu hari nanti akan ada alternatif untuk Friendster,Facebook etc.

shahadah on 28 Mac 2009 pada 12:18 PG berkata...

salam rahman..thnx jugak kembali..aku cume ambil yg bermanfaat. mmg blog INFO TO YOU tu bagus bangat. hehe

shahadah on 28 Mac 2009 pada 12:19 PG berkata...

salam zahid..thnx for da comment. sebenarnya ada banyak lagi Islamik web. nnti kalau jumpa sy letak lagi (^_^)

A Peacemaker on 29 Mac 2009 pada 9:31 PTG berkata...

salam...
bagus2..sekarang ni product2 islam sudah berkembang..selain engin carian tu, de jugak benda lain yg brcirikan islam..
cntonhya,semalam sblum naik bas ke UIA, sempat saya singgah kat RFC(Radix Fried Chicken) Alor setar..ala2 KFC la...tapi ia dimiliki orang islam..HPA..

nur_mirwana berkata...

salam... lme rsenye x singgah di sini.. em... alhmdulilah dah ad search engin bercirikan Islam.. mnnjukkan Islam selangkah ke depan... ni yg amat diperlukan... malah mperlihatkan yg Islam itu boleh & berkemampuan.. .

shahadah on 2 April 2009 pada 1:36 PG berkata...

salam nur_mirwana..rindu padamu sahabat..hehe. lama xdtg sini. insyaallah. lepas ni kita sebagai student, walau apa pn bidang kita, kene la usaha sungguh2 untuk hasilkan produk2 yg islamik. insyaallah ..terima kasih atas kunjungan mu di sini (^_^)

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template