Ahad, 23 Ogos 2009

AL-FATEH SUMBER KEMBARA JIWA KAUM MUDA


assalamualaikum dan salam ramadhan buat semua. dlm meniti ramadhan ini, moga kita terus bercita2 untuk jadi yg terbaik, hamba terbaik, pelajar terbaik, sahabat dan jiran terbaik, dan pelbagai lagi role yg terbaik. dlm kesibukan study dan tarbiyah, sy terbaca ttg program yg mengetengahkan Al-FAteh sbg role model bg kaum muda di UIAM PJ baru2 ini.

kupasan yg sgt menarik dan pelancaran program yg sgt berjaya. andai ramadhan ini kita bercita2 untuk jadi individu terbaik, bagaimana pula jika selepas ini kita bercita2 untuk jadi pemimpin terbaik. seperti dua UMAR yg mencalit kemegahan sejarah kepimpinan Islam. harusnya begitu. menjadikan para sahabat dan org soleh dlm segenap ruang kehidupan kita sbg role modal.

so lepas ni sy bercita2 mahu mempunyai ciri2 wanita yg solehah sperti KHADIJAH, isteri Rasullullah yg penyayang dan memberi semangat. seperti NUSAIBAH yg xgentar dlm berjuang, seperti ASMA', anak yg solehah dan sebagainya. insyaallah (^_^)

kamu apa pula?

serba sedikit ttg AL-FATEH..

seorang raja yg soleh dan tegas. sejarah membuktikan pemerintahan baginda adalah kreatif, energetik dan sgt Isalamik. baginda telah memimpin tentera nya dlm " MISSION IMPOSSIBLE" apabila KONSTANTINOPEL yg sudah lebih 800 TAHUN cuba untuk diambil dari org KRISTIAN. tentera baginda dan baginda sendiri telah di 'claim' sbg pemimpin dan tentera yg terbaik dlm sebuah hadith Rasulullah SAW.

moga semangat kita kaum muda terus membara selepas mengupas peribadi baginda buat memimpin dunia...
syukran ustaz rijal82 for this article..

SILA CLICK DI TAJUK..

Gelombang "F.A.T.E.H Values" Melanda UIAPJ

0 nice comments:

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template