Rabu, 18 Februari 2009

GAZA: sahabat dan saudara kita hidup melarat


assalamualaikum...semoga Allah terus membuka mata hati kita. seperti celiknya mentari pagi disiang hari..semoga..perasaan dan segala tingkah laku serta perbuatan kita adalah untukNya, TUHAN yg MAHA Agung. insyaalah.amin.

dalam kesibukan assignment, kerja, studi dan sebagainya, kita merasa apa yg berlaku di Palestinseperti sudah aman. tentera Israel telah berundur dari membedil saudara kita di Gaza. namun, hakikatnya, mereka hidup melarat. kehilangan tempat tinggal malah orang2 yg mereka sayangi. bayi baru lahir tidak sempat melihat ibu dan ayahnya. adik2 kita disana entah sudah boleh terima dengan takdir bahawa mereka telah kehilangan famili atau tidak.

sahabatku...buka lah mata, celikkan hati. perjuangan bukan sebentar cuma. ia ibarat hidup yg panjang tanpa noktah akhir bg sebuah kerehatan. dakwah dan islah mesti berterusan. mohon dengan sangat agar hati2 kita merasa sensitif dengan isu dunia Islam. sensitif dengan dosa.insyaallah..

berita pagi ni memuatkan bagaimana beribu-ribu penduduk Gaza hanya beratapkan khemah yg kecil. sempit dan tidak mampu untuk melindungi mereka dari kesejukan di waktu malam..ya Allah..betapa kami mementingkan diri. Islam apakah namanya andai tidak pernah terfikir untuk mengambil berat ttg saudara seagama. renungan buat diriku jua.

mereka tiada air bersih dan sisten tandas yg bersih. mereka terdedah pada penyakit yg berjangkit. teruskan doa2 mu sahabatku. teruskan usaha2 mu untuk membantu mereka. teruskan. jangan berhenti selagi diri masih gagah.

generasi kita generasi bermaruah. mendokong Islam agar terus terserlah. benarlah! tiada kerehatan didunia selain kita menemui Tuhan yg Satu di akhirat kelak..semoga kita terus tabah.terus celik mata hati dan fikiran..

ya Allah. bersihkan hati kami dari mazmumah dan dosa. berilah hidayah dan jangan kau balikkan hati kami setelah kami merasa bahagia bersama Islam..berilah kekuatan jiwa agar kami xmudah kalah pada nafsu dan bisikan syaitan. berilah Gaza dan Palestin kemenangan. berilah mereka kesenangan dan kebahagiaan..amin...

0 nice comments:

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template