Selasa, 9 Jun 2015

YA ALLAH. AKU INGIN KEMBALI

Disegenap ruang waktu
yg Kau beriku
Hanya sedikit aku merindu
tidak seperti dulu
rindu ku bertalu2 setiap waktu

takdirku
membawa aku menjadi pemuja yg lalai
lalu berkali2 tersungkur didada nafsu
benarlah,
ujian itu pembuka bicara
taubat nasuha
syair perindu ilahi
yg sekian lama menyepi
andai ujian itu menguatkan imanku,
berikanlah. namun, kumohon kekuatan
kerana aku bimbang,
andai aku lebih tersasar
andai dengan ujian,
membuatkan iman ku lebih mantap,
berilah.
namun kumohon ketabahan
Ya Allah,
aku ingin kembali
berikan aku petunjuk
arah mana harus kulalui
aku ingin kembali padaMu
Tuhan yg beriku rezeki
yg memberiku kesembuhan dan ketenangan
yg beriku nikmat yg tak terkira.
terimalah aku
berikan ku jalan
berikan ku kekuatan
amin ya rabb

0 nice comments:

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template