Sabtu, 1 November 2008

cintaku..

aku mencintaimu dari segenap jiwaku..aku merinduimu dgn seluruh hatiku..kuingin kau jadi pendampingku, setiap ketika lara dan duka serta suka. kuingin kau jadi pengobar semangatku agar aku bisa bergerak lebih jauh kehadapan..kuingin kau selalu menasihati aku dengan kata-kata RABB yg Maha Tinggi..

ketika ku ingin lena, kuingin kau mendodoikan aku dengan kalimah suci dari kitab teragung..aku ingi kau dengar cerita-cerita hebat dalam hidup ku..aku ingin kau setia menemaniku melayani kisah silamku yg ingin kutinggalkan..aku ingin kau memahamiku dgn sepenuh hatimu..aku ingin kau mengingini aku sebagai wanita yg baik..dan menghormati aku seprti permaisuri dalam hidupmu..aku mahu kau selalu jadi lelaki yg memahami bahawa aku punyai satu akal dan sembilan nafsu..

kekasihku..sekian lama dendam cinta ini kupendam menjadi bara..menunggumu saban hari..dalam pada itu, aku bertemu seorang pemuda..aku merenungnya..adakah dia adalah engkau?kekasih yg kurindui selama ini? aku tersalah..dia menganiyai aku..dia tidak memahamiku seperti kau memahamiku..dia tidak mencintaiku seprti kau mencintaiku..

malam ini, aku benar2 merinduimu..namun ku tidak tahu, mungkin kah sudah bertemu dengan org yg lebih baik dariku? aku tahu...andai dirimu adalah yg baik, tentu saja aku relakan kau pergi pada yg lebih baik..dan aku, masih mencintaimu sepeti dulu..kan menunggumu..walau disyurga kelak..kerana hanya kau yg kurindu...

4 nice comments:

Tanpa Nama berkata...

hhmm..sahabat..jangan terlalu mengagungkn yang namanya cinta...sy yakin kamu bisa memahami apa yg sy maksudkan...dan kamu juga tahu bahayanya terikat hati dgn manusia...
selamat berjuang..

shahadah on 4 November 2008 pada 9:32 PTG berkata...

assalamualaikum akhi...
cinta yg ana maksudkan adalah harapan dri seorg muslimah untuk suami tercinta..
setia menunggu walaupn pelbagai rintangan dihadapi..
yg paling penting adalah mujahadah...

Faizal on 30 Mac 2009 pada 10:17 PG berkata...

InsyaAllah suami tercinta itu akan muncul dlm hidupmu..
Aku sbg sahabat, mendoakan yg terbaik untukmu..

shahadah on 30 Mac 2009 pada 4:05 PTG berkata...

salam faizal. terima kasih atas doa mu. kala ini macam dah xnk fikir ttg ini..

 

cahayahatiku Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template